Zpětné odkazy jsou výborný způsob, jak posunout svou webovou stránku výše ve vyhledávání. Mohlo by se zdát logické jich tedy co nejrychleji nasbírat co nejvíce a dostat svou stránku hned na první pozice. Bohužel, tak to nefunguje.
V dnešním článku si povíme, proč je kvalita zpětných odkazů mnohem důležitější, než jejich kvantita a co kvalita zpětných odkazů pro SEO vlastně znamená.
Kvalita zpětných odkazů a jejich vliv na SEO
Zpětné odkazy a linkbuilding jsou pro vyhledávače jako doporučení od renomovaných lidí ve vašem oboru. Jejich kvalita je velmi důležitá a závisí na mnoha kritériích. Hlavní z nich jsou:
1. Důvěryhodnost zdroje: Odkazy z důvěryhodných webů mají mnohem větší váhu než odkazy z neznámých stránek.
Odkazy z renomovaných médií, univerzitních stránek nebo lídrů ve vašem odvětvoví jsou výrazně cennější.
2. Relevance: Zpětné odkazy z webů, které se týkají stejného nebo podobného tématu, mají větší sílu, protože potvrzují spojitost vašeho obsahu s konkrétní oblastí.
3. Kontext: Odkazy umístěné v relevantním kontextu mají větší význam.
Odkaz z kvalitního článku nebo zdroje, který se týká podobného tématu, je mnohem cennější než odkaz vložený do obecného seznamu odkazů.
Kvalita před kvantitou a proč je to tak důležité?
1. Lepší výsledky ve vyhledávačích: Vyhledávače, jako je Seznam.cz, Bing a Google, upřednostňují kvalitní zpětné odkazy před velkým množstvím nekvalitních.
2. Menší riziko penalizace: Kvalitní zpětné odkazy z redukují riziko, že vaše stránky budou postiženy penalizací algoritmů nebo filtrů vyhledávačů.
3. Větší angažovanost uživatelů: Kvalitní obsah na kvalitních stránkách přiláká angažovanější uživatele. To znamená nižší míru odchodu (bounce rate) a vyšší konverzní poměr.
Kam na kvalitní zpětné odkazy a linkbuilding?
Kvalitní zpětné odkazy můžete získat buď přes guest blogging, nebo třeba přes agentury pomáhající webům zlepšit své SEO, ty nejčastěji využívají nástroj Softconic.cz, přidejte se ke spokojeným zákazníkům a posilujte svoje webové stránky.