Alza vyřídí reklamaci zboží od Mall a CZC, dle expertky je kampaň na hraně etiky

Zavedení možnosti reklamace místopředseda představenstva Alzy Petr Bena vysvětluje mimo jiné tím, že Allegro nejednoznačně informuje o budoucnosti e-shopů Mall a CZC, což podle něj může u zákazníků vyvolat nejistotu.

„AlzaBoxy jsou navíc přístupné nonstop a pobočky jsou otevřené sedm dní v týdnu. Nejen díky této unikátní fyzické infrastruktuře jsme při vyřizování reklamací rychlejší, a tím pádem u nás zákazníci mají lepší zkušenost s reklamacemi,“ dodal Bena..

U příležitosti vstupu on-line tržiště Allegro na český trh firma (Allegro) letos spustila marketingovou kampaň, která tržiště prezentuje jako „nový a ještě větší Mall.cz“. Datový ředitel Allegra Wojciech Bogdan už ale dříve ČTK řekl, že zánik Mall ani CZC skupina zatím neplánuje.

Případný přesun pozornosti pouze k on-line tržišti Allegro by podle něj záležel na tom, kolik zákazníků by z Mallu a CZC na Allegro odešlo a také na jejich spokojenosti s těmito obchody. To dnes znovu potvrdil i Charvát. „S námi to (akce Alzy) nemá nic společného. Nic nezavíráme a nic neukončujeme,“ uvedl.

„Zdá se, že akce není zaměřena na pomoc spotřebitelům v nouzi (třeba tím, že nemají kde reklamovat zboží), ale oslovují stávající zákazníky existujícího, konkurenčního prodejce, což už je minimálně na hraně etiky.

Agresivní typ komunikace zaručí značce dostatečnou viditelnost, aniž by zaplatila za mediální prostor,“ řekla Hrubešová.

Předpokládá, že se bude Allegro proti akci Alzy adekvátně bránit.